با پایان مهلت ۲۰ روزه رییس جمهور برای بررسی طرح احیا جهادسازندگی؛ بازخوانی مطلبی از مسئول قرارگاه جهادی انصارالزهرا(س) و دبیر سابق مجمع جهادگران کشور

 

بسم اله الرحمن الرحیم

این روزها میان دوستان جهادی بازار بحث و گفتگو درمورد «طرح احیا جهادسازندگی» حسابی گرمه. حقیر هم ۴ نکته و یک #توجه_ویژه به ذهنم میرسه:

۱- دغدغه آیت الله رییسی برای احیا جهادسازندگی دغدغه خوبیه. باید استقبال و حمایت کردو البته قدر دانست. یک وقت نشود که با هدر دادن فرصت های مهیا شده در دولت انقلابی و ناشکری هامون، کاری کنیم که سالها حسرتش برایمان بماند.

۲- اگر منظور از احیا جهاد تشکیل وزارتخانه یا سازمانی عریض و طویل است که قراره متولی جریان جهادی بشود، بنظرم کاری است اشتباه. اصولا جریان مردمی را نباید دولتی کرد. همانطوری که نباید دستوری و ابلاغی با آن برخورد کرد. جهادسازندگی به گواهی بزرگانش، وقتی ضربه خورد که دولتی و ابلاغی شد.

۳-اما اگر منظور؛ تشکیل شوراعالی، معاونت، ستاد یا حتی سازمانی چابک است که قراره پشتیبانی حرکت های مردمی را انجام دهد و در سطح کلان کشور سیاستگذاری حل ریشه ای مسائل را دنبال کند، اگر قراراست جایگاهی برای هماهنگی و هم افزایی نهادها و دستگاه ها و هسته های مردمی باشد، بنظرم نه تنها خوب، بلکه لازم است.

در این سالها وقتی به متولیان امر مراجعه میکردیم و برای پشتیبانی اقدامات جهادی مان کمک می‌خواستیم با این سخن مواجه میشدیم که دولت، بودجه ها را قطع کرده و کمکی نداریم. خب! حالا که دولت مردمی پایه کار آمده که پشتیبانی کند، چه چیزی بهتر از این؟ وقتی می‌گفتیم فلان اداره برای حل مشکل مردم هماهنگ نیست، می‌گفتند آنها رویکرد جهادی را قبول ندارند. اینکه دولت مشکلات و چالش های انقلاب را مطرح و برای حضور جهادی مردم زمینه سازی کند خیلی هم خوب است. اتفاقی که همیشه در بحران ها ( زلزله و سیل و اقتصاد و فرهنگ …) مطالبه میکردیم.

حضرت آقا درسال۷۹ که فرمان تشکیل بسیج سازندگی را میدهند سازماندهی جوانان و مردم برای اقدامات جهادی را به بسیج و تعیین عرصه و پشتیبانی را به دولت امر می‌کنند. موضوعی که توسط دولت ها به خوبی انجام نشده بود. اینکه دولت فعلی پیگیر اجرای این #امر_ولایت است را قدربدانیم.

۴- بنظرم جهادسازندگی گام دوم باید منطبق برشرایط فعلی انقلاب باشد. امروز چالش کشور تامین زیرساخت های عمرانی روستا و سوادآموزی و … نیست. امروز باید برای ورود مردم در جهادتببین و جهاد رسانه ای و …هم زمینه سازی کرد.

و اما #توجه_ویژه؛

۵- این روزها متاسفانه عده ای در موضع گیری ها بسیج(سپاه) و جهاد را در مقابل هم قرار میدهند. اقدامی که اشتباهی راهبردی است… خواهشاً بخاطر منافع زودگذر دوبال اصلی انقلاب را روبه روی هم تعریف نکنیم. خیر مردم و انقلاب را درنظر بگیریم.

ایمان ایرانی؛

دبیر سابق مجمع جهادگران کشور

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها